V současné době je velkým trendem prolínání cestovního ruchu a rekreace jak na úrovni podnikatelských subjektů, tak i na úrovni organizace a řízení. Velká (zejména komerční) zařízení působící v oblasti rekreačních služeb často rozšiřují svoji nabídku o ubytovací a gastronomické služby a dostávají se tak na úroveň podniků cestovního ruchu. Z druhé strany např. ubytovací zařízení se snaží svou nabídku rozšířit o rekreační služby (bazény, fitness, animační programy).  V praxi tak někdy není možné určit, zda se jedná o subjekt působící v oblasti rekreace nebo cestovního ruchu. Příkladem sbližování rekreace a cestovního ruchu v oblasti podnikatelské jsou tematické parky a volnočasová centra. Historie zábavních parků, které soustřeďují na větší ploše rozsáhlejší nabídku, sahá do konce 19. století, kdy vznikl zábavní park Prater ve Vídni. Dnes je zaměření těchto zařízen velmi široké a tyto parky se staly určitých soudobým fenoménem v nabídce produktů cestovního ruchu i rekreace.  Mezi tato zařízení patří již zmiňované parky a lunaparky s množstvím atrakcí. Tradičně velký zájem je o návštěvu zoologických zahrad a safari parků. Nově vznikají sportovní parky – lanová centra, bike-parky, snowboard parky, dále vědecko-zábavní centra, aquaparky s wellness  a fitness, zážitkové parky jako je Disneyland.

Takováto zařízení se v posledních letech hojně rozšiřují i v České republice.